RSS Feed

«The brain is weird»

Posted on

Telefonen ringte. Jeg hadde en dårig følelse, jeg visste av en eller annen grunn at dette ikke var noe jeg ville høre. ”Det er slutt mellom oss”, sa det i andre enden. Ikke et fnugg av anger i stemmen hans, ikke noe tvil. Det var det. ”Hva?”, husker jeg at jeg tenkte. Dette hadde jeg aldri forestilt meg, det skulle jo være han og jeg, vi, resten av livet. Jeg så ned på ringen min. Den var verdiløs nå. Jeg tok den likevel ikke av. Jeg elsket han fremdeles over alt på jord, og tenkte at det sikkert var begått en feil, han mente det ikke. Resten av dagen gråt jeg. Jeg hylte, det gjorde så vondt, alt sammen. Hvordan i all verden kunne dette skje? Ubegripelig smerte i hjertet.

Dagen etter kom venninner og trøstet, vi gikk på handlesenter, de tenkte det ville gjøre godt å komme seg litt ut. Hvem var det?… Han… med en jente? Han med en jente dagen etter at han hadde gått ifra meg. De så på smykker. Ringer. Var det forlovelsesring de sto og så på? Jeg gjemte meg bak en tilfeldig person, stirret, hulket, fulgte med. Selv om jeg gjemte meg så han meg, og han kom bort, som om alt var som det skulle, selv om jeg sto og hylte og strigråt, ikke klarte å kontrollere stemmen, snakket han til meg, så på meg som om alt var i skjønneste orden. Angsten som hadde ligget inni brystet og magen min siden telefonen hadde ringt ble mer og mer intens hele tiden. ”Jeg har forlovet meg igjen! Nå har jo vi to vært forlovet en stund, og det er jo ikke akkurat sånn at jeg vil gifte meg med det første heller,” sa han med et eplekjekt uttrykk i ansiktet. Jeg prøvde å si at det måtte ha skjedd en feil, men han hørte ikke hva jeg sa. Jeg ble hysterisk, og ble kastet ut av kjøpesenteret. Siden så jeg han ikke igjen, men ringen gikk jeg med.

Edvard Munch

Sjalusi

About Fru Jones

Det er så mye å skrive.

One response »

  1. Huff, det må ha vært en helt forferdelig drøm.. Bra at det bare var noe du tenkte😉

Legg igjen en kommentar

