RSS Feed

Goodbye Finanskrise, Hello Luxury Living

Posted on

I helga var det messe i Bergen. Luxury Living, en salgsutstilling bare med det beste av det beste. Her kunne man finne alt fra bryllupskjoler til kjøkkenmøbler og sjømat (levende hummer og krabber krampet sammen i bittesmå akvarielignende hyller som ble plukket ut dersom noen skulle ønske en smaksprøve). Med andre ord; ikke noe for Kari og Ola Nordmann. Her var det jenter i pelsjakker og 5000 kr-støvletter, menn i stripete dresser med sigarbokser i jakkelommen, også noen få med designerunger på slep.

På fredag var det en mann som kjøpte klokke til 330 000 kr.

Det var eksklusiv Champagne; hadde man betalt for å komme inn skulle man få smaksprøve, det var jordbær man dyppet i sjokoladefonduefontene, dyre oster, smykker og ringer til titusener av kroner. Designmøbler som var satt opp som koselige ministuer (dåån, sånn vil jeg ha!), klær på stativ – kjøper man den kjolen kan man være sikker på at ingen andre har den. Og det skulle da bare mangle, tatt prisen i betraktning.

Nei, de var ikke påvirket. De som ikke var der for å drømme seg bort (sånne som meg, som sto og siklet på drømmelokalet til bryllupet, som regelrett hadde stjerner i øynene eller uttrykksløse ansikter som kanskje hadde et lite grønnskjær av misunnelse), nei, de visste ikke hva ordet finanskrise betyr, de så ut som om dette var den mest naturlige tingen i verden. Biler i millionklassen etc. Overlegne, overdose-på-gelè-hår, Paris Hilton-kopier, kjøpte pupper og stive Botox-ansikter…

Jeg gikk derfra med en bitter smak i munnen.

(Jeg kom hjem, og jeg kjente at jeg egentlig ble glad for å slenge meg oppi den deilige halvslitte arve-sofaen, ta meg et glass pappvin og sjekke hva jeg får igjen på skatten – og være fornøyd med 6800 kroner – er ikke det greit nok?)

Luksuriøs Champagne

About Fru Jones

Det er så mye å skrive.

8 responses »

  1. Arvesofa, pappvin og 6800 kroner i pluss, høres helt fabelaktig ut.
    Men jeg kimser ikke av Champagne og dyr klokke heller jeg, altså. Jeg dypper jordbær i sjokolade når som helst, bare kom med det🙂

  2. Det var en dyr klokke…. Ja, som du sier, noen bryr seg ikke om finanskrisen i det hele tatt.

  3. æsj rett og slett

  4. Dr. Borg: Åh, jeg ELSKER Champagne og dyre smykker, det var bare hele settingen som gjorde det hele litt ekkelt. Og mange av menneskene som var der. Det GÅR an å være «down to earth» OG like sånne ting, men disse folkene levde i en drømmeverden jeg overhodet ikke kan identifisere meg med..

  5. Å, jeg visste ikke at du var tilbake før nå. Fint å ha deg her🙂
    Det er godt med litt sjampis og luksus av og til, men det der hadde blitt overdose for meg. Stemmer for sofa og pappvin. Og et glass sjampis i ny og ne😉

  6. Takk og lov for litt luksus. Skjønt, den klokka blir vel mye selv for meg. Takk for hyggelig kommentar forøvrig😉

  7. 6800 igjen på skatten??? MISUNNELIG!!!! Så fint at du skriver igjen😀 kordan går eksamens lesingen hos deg?
    Uff nei en sånn livsstil kan vi bare drømme om men samtidig, tror eg heller vil ha mitt liv, selv om eg støtt og stadig klager over at eg aldri har råd til å reise eller noe =)

  8. Hoho, jeg tror ikke jeg hadde følt meg særlig hjemme i den settingen! I arvesofa med pappvin, derimot.. ja takk.🙂

    Gratulerer med penger igjen på skatten, så deilig! Det kommer sikkert godt med også.🙂

Legg igjen en kommentar

