RSS Feed

Icas tunfisk?

Posted on

Jeg skulle bare ha en boks vanlig tunfisk her om dagen, da jeg snublet over disse merkelige variantene av Icas eget merke (se bilde 1). Jeg må nevne at jeg egentlig var litt skeptisk, disse kombinasjonene hadde jeg aldri hørt om før. Men siden jeg likevel liker sweet & sour, curry, satay OG tunfisk, så måtte det prøves. Jeg valgte å prøve Satay-versjonen nå først.

Da jeg åpet boksen grøsset jeg. Det var ikke et særlig vakkert syn, det var stivt, brunt og vanskelig å få ut av boksen og opp i panna. Lukten var nesten enda værre – men tunfisk lukter, som kjent, så jeg var villig til å gi det en sjanse.

Ica har vært så vennlig å komme med tips på utsiden av boksen, om å lage dette sammen med nudler, så jeg fant fram pakken med eggenudler (ikke tynne mr. lee-nudler her i gården!), og satte begge kasserollene på komfyren.

Sluttproduktet (se bilde 2) klarer jeg ikke å bestemme meg for om ser grusomt ut, eller utrolig lekkert – det er en fin linje, akkurat det der – og gaflet i meg. Det var egentlig ikke så ille som man skulle tro – dersom man trodde det skulle smake død og fordervelse etc – men godt var det ikke. Det var noen merkelige gule klumper oppi der, som ligner litt på ananas, men som overhodet ikke smaker sådan. Sataysmaken var fraværende. Det hele var rett og slett litt kvalmende, og jeg måtte la halvparten ligge igjen (se bilde 3) for at jeg ikke skulle bli dårlig.

Terningkast to.

About Fru Jones

Det er så mye å skrive.

11 responses »

  1. Huff, jeg fikk faktisk frysninger av å se på bilde 2. Blæ!

  2. Takk for en glimrende matspalte for slankere! Leser gjerne om noen flere bikinivennlige smaksopplevelser

  3. Vero: Ikke særlig vakkert, nei..

    frubjoerk: Ja, spiser man dette hver dag, skal du se man raser ned i vekt. Men husk: en joggetur i ny og ne skader heller ikke!

  4. Hei hei,jeg har lest store deler av bloggen din nå,og jeg liker den;) Legger deg til på blogkoll jeg^^

  5. Takk takk, harepus! Du har ikke blogg du, da?🙂

  6. Huff.. Det så jammen meg ikke så lekkert ut, nei.. Kanskje neste gang bør du velge klassikeren, alltid de som er best😉

  7. Ja, men tankegangen min var at dette var jo en hel lunsj på boks, som jeg bare kunne varme opp! Det kan man ikke med vanlig tunfisk, den må man ha med for eksempel brødskive eller i en tunfisksalat etc.😉

  8. Hoho! Men den med curry synes jeg var spiselig. Husker ikke helt hva jeg blandet med, det var ikke nudler tror jeg… ris, kanskje?

  9. Den har jeg ikke prøvd ennå! På boksen står det at du kan bruke nudler eller ris, så begge deler er greit.🙂

  10. Det så forresten ekkelt ut… det husker jeg og. Tror jeg holder meg til vanlig type.😉

Legg igjen en kommentar

