RSS Feed

Ingen tjukk gulrot

Posted on

Det er et tydelig tegn på sommer; jeg legger den gamle Fru Jones bak meg, som en slange som skifter skinn. Grått og traust ligger det gamle igjen etter lang tid med strev for å få det av.

Jeg jobber med mange prosjekter for tiden. Jeg har oppdaget at selvbruning ikke trenger å resultere i selvlysende oransje farge. Det blir nødvendigvis ujevnt og flekkete, med unaturlige overganger når selvbruning foregår på eget bad, men etter to uker med påføring omtrent daglig, kan resultatet bli overbevisende bra. Jeg føler meg med ett flottere og litt mer menneskelig når jeg ikke lenger ser ut som et selvlysende spøkelse når kroppen min får luftet seg etter en lang høst og vinter ute i vårsolen.

Etter lang tid med bekymring, selvtillitsbrekk og motivasjonsprolemer, har jeg kommet meg ned på normalvektig bmi igjen. Det var aldri et problem før, men jeg tror mange skjønner akkrat hva problemet har vært når jeg sier kjærestekilo! Et og et halv år med null trening, kvelder på sofaen og servering av manneporsjoner til middag fører i hvertfall ikke vekttap med seg. Inspirasjon og motivasjon har vært problemet, og jeg har brukt mange måneder på å bygge disse opp, og jeg nådde et punkt for et par uker siden, der det rett og slett ikke lenger var tiltrekkende med sjokolader og slappe dager på sofaen. Bare det å utelukke chips og godteri fra min daglige diett i to uker har gitt tydelige resultater, og det er selvsagt en lettelse og noe jeg er stolt av.

Hver sommer og opptakten til den får jeg et slags sunnhet-/skjønnhetskick som ofte avtar igjen om høsten. Jeg lar meg forfalle, gjemmer meg under klær, under tak, under tepper og dyner, og nærmest dvaler meg gjennom årstidene til neste sommer når jeg igjen føler meg befriet og glad. Jeg satser på at det på grunn av livssituasjon og opplysning blir annerledes i år. Men åh, så godt det er med sommer!

About Fru Jones

Det er så mye å skrive.

9 responses »

  1. Jeg er der jeg også! Nå spiser jeg basse neper, drikker vann, trener/danser regelmessig og håper at magen blir litt strammere.😀 Det er sommer for pokker!

  2. Oioi! Hva trener/danser du? Og hvordan spiser man egentlig neper?

  3. Jeg danser etter fav. musikken min og så jogger jeg på stedet, hopper hoppetau og tar øvelser fra bøker med tittelen «6 minutter om dagen»😀 Neper skjærer man av det ytterste skallet på og så et man!

  4. Frøken Shankly

    Blir man slank av neper?🙂
    Jeg er litt mer der at jeg bare trener, for jeg har egentlig slanket meg nok føler jeg. Nå må det strammes opp, og det er jammen en jobb i seg selv ..

  5. Ja, det er vel det.. Men det er jo nesten litt «kos» å stramme opp, slankingen er jo et mareritt.. Hehe

  6. Frøken Shankly

    Særlig.
    Slankingen kunne jeg jo gjøre mens jeg lå på sofaen. Nå må jeg jo ut å røre på meg hver dag😉

  7. Slanking? På sofaen..? Hvordan? Hva er din hemmelighet!?!??!

  8. Frøken Shankly

    Det er jo kjempelett🙂
    Bare å få vektklubb.no til å regne ut hvor mange kalorier du trenger hver dag for å gå ned i vekt, også ligger du på sofaen og inntar akkurat litt mindre😉

  9. Haha men det er da du må kjempe med innstramming etterpå.. Hvorfor ikke gjøre begge på en gang, så blir man ferdig dobbelt så fort? Men det høres veldig fristende ut å bare ligge på soffan, ja..😀

Legg igjen en kommentar

